افق وطن
  • خانه
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • بانک
  • بیمه
  • انرژی
  • سرگرمی
  • سلامت
  • فرهنگی
  • هنری
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
افق وطن
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
افق وطن
خانه سایر اخبار ویژه

مدیریت جان و مال مردم با بیمه مسوولیت بیمه دی

14 آذر 1402
در سایر اخبار ویژه
0
مدیریت جان و مال مردم با بیمه مسوولیت بیمه دی
Share on FacebookShare on Twitter

از آنجا که رفتار‌های معمولی می‌تواند باعث زیان به شخص اشخاص دیگر شود، بیمه دی با نگاهی تخصصی و برای مدیریت بحران‌های ناشی از آن، بیمه مسوولیت مدنی فردی را به صورت انحصاری در قالب طرح‌های نوین بیمه‌ای تهیه و ارایه کرده است.

به گزارش نیانا به نقل از پول نیوز، انسان در قبال هر اقدامی که انجام می‌دهد، مسوول است و چنانچه هر اقدامی منجر به زیان عمد یا غیر عمد به شخص یا اشخاص دیگری شود، باید پاسخگوی شرایط به وجود آمده و جلب رضایت فرد زیاندیده بود. امروزه افراد بسیاری بدلایل گوناگون شرایطی به وجود می‌آورند که هیچ عمدی در انجام یا وقوع آن ندارند، اما در بروز زیان، قصد و نیت در رتبه‌های بعدی قرار دارد و در وهله اول باید زیان‌های ناشی از اقدامات را پاسخگو بود، زیان‌هایی که در بسیاری از موارد زندگی یکی شخص را به بحران اساسی می‌کشاند. بدلیل حساسیت و چالش‌هایی که از زیان‌های فردی وجود دارد، بیمه دی در قالب قرارداد بیمه مسوولیت فردی به مدیریت این شرایط اقدام کرده است.

مدیریت زیان با بیمه مسوولیت

اگر زیان به یک فرد در بنگاه اقتصادی صورت پذیرد، زیان وارده با روش‌های دیگر بیمه تامین می‌شود، اما زیان یک فرد به فرد یا افراد دیگر موضوع دیگری است. در این قبیل موارد نیز بیمه می‌تواند نقش آفرینی کند، اما عنوان بیمه و نوع قرارداد متفاوت خواهد بود. برای این موارد بیمه‌ای با عنوان مسوولیت مدنی فردی تعریف می‌شود. بر مبنای مسوولیت مدنی، چنانچه هر شخص حقیقی در جریان زندگی روزمره عادی خود منجر به بروز زیان و خسارت به دیگری شود، طبق قانون ملزم به جبران زیان وارده خواهد بود.

بیمه مسوولیت مدنی فردی/خانواده

برای آنکه بیمه گزار بداند عبارت در چه وضعیتی قرار دارد و هر اقدامی چه تبعاتی برای او دارد، بیمه دی به تعریف آن پرداخت و آورده است. جبران خسارت‌های بدنی یا مالی وارده به اشخاص ثالث در نتیجه اعمال غیر عمدی مانند خطا، تقصیر، غفلت، مسامحه یا قصوربیمه گزار/ بیمه شده ناشی از خطرات مندرج در شرایط خصوصی بیمه نامه در جریان فعالیت‌های زندگی روزمره (غیر از فعالیت‌های شغلی، حرفه ای، تجاری و…) است که بیمه گذار براساس نظریه کارشناس بیمه گر و در صورت لزوم رای مراجع قضایی، مسوول جبران خسارت شناخته شود.

پوشش اصلی بیمه

امروزه خسارت‌های جانی در بسیاری از موارد بیشتر از خسارت‌های جانی تمام می‌شود به نوعی که بار‌ها شاهد بوده ایم دیه پرداختی به یک شخص حادثه دیده، چندین برابر دیه یک انسان کامل بوده است. به عبارت بهتر در حالی که دیه یک انسان کامل در ماه‌های حرام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، خسارت پرداختی شرکت بیمه به یک فرد که از حادثه جان سالم بدر برده، اما قسمت‌های گوناگون بدنش آسیب دیده و خودش سالم مانده، چندین برای دیه یک فرد فوت شده بوده است. از آنجا که امکان دارد در نتیجه یک اقدام سهوی، جان انسان دیگری در معرض خطر قرار گیرد، با بیمه مسوولیت می‌توان پوشش خسارت جانی شامل فوت، نقص عضو، هزینه پزشکی و خسارت مالی را پاسخگو شد.

پوشش‌های فرعی

اما این پایان ماجرا نیست و امکان دارد در نتیجه یک اقدام سهوی، خسارت‌های سنگینی به وجود بیاید که از عهده وضعیت مالی فرد بر نیاید، به همین دلیل بیمه مسوولیت پوشش‌های فرعی نیز تعریف کرده که شامل خسارت ناشی از آتش سوزی، انفجار و ریزش نمای ساختمان و سقوط اجسام محل سکونت بیمه، خسارت جانی و مالی وارد به مهمانان در داخل منزل محل سکونت بیمه گزار، خسارت ناشی از اعمال فرزندان مجرد زیر ۱۸ سال به شرط سلامت روحی و روانی، خسارت ناشی از همسر تحت تکفل بیمه گزار، خسارت ناشی از فعالیت‌های ورزشی غیرحرفه‌ای و تفریحی بیمه گزار در محل خارج از باشگاه و سالن‌های ورزشی، خسارات ناشی از اعمال افراد مجنون/زوال عقل و حافظه تحت تکفل بیمه گزار، خسارت وارد به عوامل روزمزد تاسیساتی، تعمیراتی و نظافتی در منزل محل سکونت بیمه گزار، خسارات ناشی از استفاده از دوچرخه و سایر وسایل نقلیه غیرموتوری، خسارات ناشی از نگهداری از حیوانات خانگی شناسنامه دار شامل سگ، گربه و خرگوش، خسارات ناشی از استفاده از سلاح سرد در منزل محل سکونت مندرج در بیمه نامه به دلیل شکست حرز، پوشش حذف فرانشیز

پیشنهاد از سوی مشتری

یکی از مزیت‌های بیمه مسوولیت بیمه دی، این است که فرم پیشنهاد از سوی مشتری تکمیل و مهر و امضا می‌شود، اما نرخ و شرایط بیمه نامه که با توجه به شرایط پیشنهاد تکمیل شده، مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت موافقت، حق بیمه محاسبه شده به بیمه گزار اعلام می‌شود. این شرایط به مشتری اختیار می‌دهد با توجه به شرایط روزمره زندگی، بند‌های بیمه نامه را افزایش یا کاهش دهد.

دریافت خسارت بسادگی

یکی از چالش‌هایی که بیمه گزاران همواره نسبت به آن انتقاد دارند، شرایط سخت دریافت خسارت است، اما بیمه دی شرایط ساده‌ای در نظر گرفته که در صورت بروز هر حادثه، بیمه گزار بتواند به سرعت از عهده انجام تعهدات خود بر بیاید به نوعی که بیمه‌گذار خسارت را به صورت مکتوب به بیمه گر اعلام می‌کند، مدارک مورد نیاز توسط کارشناس خسارت در زمان بازدید یا بعد از بازدید طی نامه‌ای به اطلاع بیمه‌گزار می‌رسد، بیمه‌گذار مدارک لازم را به بیمه گر تحویل می‌دهد و در نهایت خسارت بر اساس مدارک تحویل شده بررسی و در صورت تحت پوشش بودن در بیمه نامه صادره، مبلغ خسارت تعیین و حواله به نفع زیاندیده صادر می‌شود.

برچسب: بیمه دیبیمه گزاربیمه مسوولیتشخص ثالثکورش شرفشاهی
پست قبلی

حرکت بانک سینا در جاده یک طرفه سودآوری

پست بعدی

تخت گاز سایپا یدک در تولید و توزیع قطعه

افق وطن

افق وطن

پست بعدی
تخت گاز سایپا یدک در تولید و توزیع قطعه

تخت گاز سایپا یدک در تولید و توزیع قطعه

صنعت بیمه نیازمند فرهنگسازی

صنعت بیمه نیازمند فرهنگسازی

بنیادی‌ترین نقصانِ سیاستِ خارجی ایران

بنیادی‌ترین نقصانِ سیاستِ خارجی ایران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − یک =

آخرین اخبار

قهرمانان بی‌رانت؛ چگونه کارآفرینان خودساخته جهان اقتصاد کشورها را متحول می‌کنند؟

قهرمانان بی‌رانت؛ چگونه کارآفرینان خودساخته جهان اقتصاد کشورها را متحول می‌کنند؟

10 اردیبهشت 1404
صادق مطاعی

رئیس جمهور اواخر اردیبهشت ماه جاری به استان کرمانشاه سفر می کند.

9 اردیبهشت 1404
روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

تفاهم‌نامه تحویل زباله خشك به كارخانه‌های سیمان در ۱۸ استان كشور مبادله شد

6 اردیبهشت 1404
مسعود نصرتی

تصویب فوق‌العاده خاص برای كاركنان شهرداری‌ها در مجلس

6 اردیبهشت 1404
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، اهم برنامه های حوزه اقتصادی در سال سرمایه گذاری برای تولید را اعلام کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، اهم برنامه های حوزه اقتصادی در سال سرمایه گذاری برای تولید را اعلام کرد

27 فروردین 1404
اسماعیل کریمیان

ضرورت تحول در بهره‌گیری از هوش مصنوعی در ایران: از کلیپ‌سازی طنز تا جهش علمی

23 فروردین 1404
راه روابط‌عمومی ایران در سال جدید  با تأکید بر بهره‌گیری از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی‌های ایران

راه روابط‌عمومی ایران در سال جدید با تأکید بر بهره‌گیری از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی‌های ایران

16 فروردین 1404
۱۴۰۴ نمایشگاه شهریران

نمایشگاه شهریران اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ در محل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب برگزار خواهد شد.

20 اسفند 1403
اسماعیل کریمیان

هوش مصنوعی و انقلاب در روابط عمومی: نقش کلیدی فناوری در مدیریت ارتباطات عصر جدید

18 اسفند 1403
  • درباره ما
  • تماس باما
  • تماس باما

طراحی و اجرا توسط: آریان وب

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • بانک
  • بیمه
  • انرژی
  • سرگرمی
  • سلامت
  • فرهنگی
  • هنری

طراحی و اجرا توسط: آریان وب